Bergen kirkelige fellesråd har 60 % ledig stilling som administrasjonsleder i Landås menighet. Stillingen kan kombineres med andre stillinger som er ledige i Landås menighet:
30 % frivillighetskoordinator eller 30 % menighetspedagog (se utlysning for stillingene i egen annonse).
Landås er et levende og engasjert nabolag ved Ulrikens fot, med blant annet Bærekraftig liv og en av Bergens største speider grupper. Menigheten ønsker å være en aktiv bidragsyter i lokalsamfunnet. Menighetens visjon har følgende overskrift: «Med himmel i blikket og jord under føttene».
Menigheten har mange aktiviteter og mye frivillig innsats. Barne- og familiearbeidet er særlig aktivt. Menigheten har juniorklubb, flere kor, speiderarbeid, søndagsskole, åpen barnehage og seniortreff. På «Supermandag» serveres middag i menighetssalen hver uke. Det er god oppslutning og engasjement rundt familiegudstjenestene. Menigheten har et aktivt konfirmantarbeid og ønsker å skape et enda bedre tilbud for de unge etter konfirmasjon.
Staben i Landås består av sokneprest i fulltidsstilling og deltidsstillinger for kantor, kapellan, administrasjonsleder, frivillighetskoordinator, kirketjener og en prosjektbasert ungdomsarbeiderstilling som er menighetsfinansiert.
Stillingen som administrasjonsleder gir rom for selvstendig saksbehandling og krever god evne til samarbeid og deltagelse i teamarbeid, samt evne til å arbeide ryddig og strukturert.
Administrasjonsleder blir tilsatt i Bergen kirkelige fellesråd, med administrasjonssjef i Bergen kirkelige fellesråd som nærmeste overordnet.
Stillingens formål:
Hovedoppgaver:
Ønskede kvalifikasjoner:
Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet.
Kvelds- og helgearbeid må påregnes.
Tilfredsstillende politiattest må fremlegges ved ansettelse jfr. Kirkeloven § 29.
Søker må være medlem av Den norske kirke.
Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (www.ka.no) og Bergen kirkelige fellesråds Personal- og arbeidsreglement.
Bergen kirkelige fellesråd kan tilby:
Søknad sendes via vårt digitale søknadssenter: https://www.e-skjema.no/bkf
Søknader som ikke kommer via vårt søknadssenter, kommer ikke i betraktning.
Saksnummer: 17/224
Kopi av vitnemål og attester tas med på evt. intervju.
Dersom søker selv ber om det, kan opplysninger om søker unntas offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Dette bør i så fall begrunnes, slik at Bergen kirkelige fellesråd kan vurdere meroffentlighet etter offentlighetsloven § 11. Dersom Bergen kirkelige fellesråd mener begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet slik at det gis mulighet for å trekke søknaden før endelig søkerliste fullføres.
For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt personalsjef Berit Bakke tlf. 996 04 561,
e-post: bb957@kirken.no, eller administrasjonssjef Tove Margrete Nordmark, tlf. 996 42 317,
e-post: tn527@kirken.no
SØKNADSFRIST: 13.08.2017