Økonomiavdelingen har ansvar for at fellesrådet har en forsvarlig og god økonomistyring, med tilgang til oppdatert og relevant styringsinformasjon som grunnlag for beslutninger og kontroll. Økonomiavdelingen har 3 ansatte, som samarbeider med våre dyktige regnskapsførere i egenregiselskapet Akasia kirke og gravplass.
Sentrale arbeidsoppgaver:
• Økonomistyring og rapportering
• Budsjettarbeid
• Lederstøtte og –veiledning innenfor økonomi/budsjett
• Økonomisk oppfølging av prosjekter på kirkebygg og gravplasser
• Pådriverrolle i forhold til effektivisering, forenkling og innovative tiltak, herunder
videreutvikling av våre rapporteringsverktøy
• Ressursperson på økonomiområdet både for kirkevergens administrasjon og
administrasjonslederne i menighetene
• Dokumentasjon av rutiner og arbeidsprosesser som sikrer god intern kontroll
• Kvalitetssikring av lønns- og regnskapsdata
Kompetanse:
• Master i økonomi / siviløkonom
• Minimum 5 års relevant erfaring
• God kjennskap til offentlig regnskap
• Kunnskap om og interesse for å utnytte dataverktøy og digitale løsninger på en effektiv måte
• Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Personlige egenskaper:
• Du er analytisk og nøyaktig
• Du er strukturert, liker å ha orden og lage systemer
• Du er selvgående og initiativrik, men kan også arbeide i team
• Du takler både helhet og detaljer, og er lydhør overfor andres innspill
• Du har gode samarbeidsevner og er flink til å bygge relasjoner
• Du identifiserer deg med Den norske kirkes verdier
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (www.ka.no) og Bergen kirkelige fellesråds Arbeids- og personalreglement.
Bergen kirkelige fellesråd kan tilby:
• Variert arbeid i positivt miljø
• Et spennende arbeidsfellesskap med både ansatte og frivillige
• Pensjonsordning gjennom Bergen kommunale pensjonskasse
• Ulykkes- og gruppelivsforsikring
• Bedriftshelsetjeneste
• Tiltredelse 01.04.18, eller etter avtale
Søknad sendes via vårt digitale søknadssenter: https://www.e-skjema.no/bkf
Stilling med saksnummer 18/38
Søknader som ikke kommer via vårt søknadssenter, kommer ikke i betraktning.
Kopi av vitnemål og attester tas med på et eventuelt intervju. Vi ber om at søkere som har vitnemål og attester fra utenlandske utdanningsinstitusjoner, om å legge ved norske oversettelser.
Dersom søker selv ber om det, kan opplysninger om søker unntas offentlig søkerliste etter offentlighetsloven §25. Dette bør i så fall begrunnes, slik at Bergen kirkelige fellesråd kan vurdere meroffentlighet etter Offentlighetsloven § 11. Dersom Bergen kirkelige fellesråd mener begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet slik at det gis mulighet for å trekke søknaden før endelig søkerliste fullføres.
For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt økonomisjef Mette Rogstad Heimli mob. 93407367 epost mh479@kirken.no eller personalsjef Berit Bakke mob. 996 04 56, epost: bb957@kirken.no eller ved å gå inn på http://www.bergen.kirken.no