Administrasjonsleder

Bergen kirkelige fellesråd (BKF) er arbeidsgiver for 160 ansatte i fellesrådet og i Den norske kirkes 25 menigheter i Bergen. Kirkevergen er daglig leder. BKF ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for menighetene og har ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av kirkebyggene og gravplassene i Bergen. Vår visjon er «BKF- speiler Guds himmel i jordnært liv». Vi vil være en åpen, frimodig og troverdig organisasjon som legger til rette for en relevant kirke for byens folk - en kirke som skaper gode lokalsamfunn preget av nærhet, omsorg, identitet og kultur, i alle livets faser.

STILLING MED SAKSNR 18/117   Det er ledig 60 % fast stilling som administrasjonsleder i Laksevåg menighet
Laksevåg menighet hører til Bergen domprosti. Laksevåg kirke er en vakker trekirke fra 1875.
Den ligger idyllisk til nær sjøen ved Laksevågparken på Damsgård. I et påbygg til kirken er det menighetssal, kirkestue og kontorer for prest(er), kantor, kirketjener, administrasjonsleder og frivillighetskoordinator. De ansatte i Laksevåg og Nygård menigheter danner én felles stab, med stabsmøte hver uke.

Stillingen som administrasjonsleder, og gir rom for selvstendig saksbehandling og krever god evne til samarbeid og deltagelse i teamarbeid, samt evne til å arbeide ryddig og strukturert.

Tilsettingen skjer i Bergen kirkelige fellesråd, med sjef menighetsavdeling som nærmeste overordnet.

Stillingens formål
- Administrasjonsleder skal ivareta daglige leder-funksjoner for menighetsrådet og være menighetsrådets administrative ressurs. - Administrasjonsleder skal være BKF sin representant i soknet.
- Administrasjonsleder skal i samarbeid med sokneprest, bidra til et godt samarbeid med alle i og utenfor staben.

Hovedoppgaver:
 - Saksbehandling, sekretær og ansvarlig for effektuering av menighetsrådets vedtak, samt administrere menighetens virksomhet i samarbeid med menighetsråd og stab.
 - Ansvarlig for økonomistyring og økonomisk planlegging, inkludert budsjettarbeid.
 - Er fast med i menighetens arbeidsutvalg og er rådets administrative representant.
 - Ha det overordnede administrative ansvar for menighetsrådets og fellesrådets virksomhet i menigheten, ivareta daglig administrativ ledelse og administrere stabsmøtet i samarbeid med sokneprest.
 - Personalansvar for ansatte som lønnes over fellesrådets budsjett, og kan påta seg
personalansvar for menighetstilsatte etter avtale   Ønskede kvalifikasjoner:
 - Utdanning på høyskole/universitetsnivå, ev. annen relevant utdanning/praksis 
 - God vurderingsevne og evne til å utføre arbeidet på en selvstendig, effektiv og kvalitativ god måte
 - Kjennskap til lover og forskrifter som gjelder på personalområdet 
 - Kjennskap til offentlig saksbehandling
 - Det legges vekt på gode samarbeidsevner
 - Vi søker etter en person som har ledererfaring

Personlig egnethet vil bli lagt vekt på.

Søker må være medlem av Den norske kirke.

Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (www.ka.no ) og Bergen kirkelige fellesråds Arbeids- og personalreglement.

Bergen kirkelige fellesråd kan tilby:
 - Variert arbeid i positivt miljø
 - Pensjonsordning i Bergen kommunale pensjonskasse
 - Ulykkes- og gruppelivsforsikring
 - Bedriftshelsetjeneste
 - Tiltredelse: 01.09.18 eller etter avtale

Søknad sendes via vårt digitale søknadssenter: https://www.e-skjema.no/bkf
Søknader som ikke kommer via vårt søknadssenter, kommer ikke i betraktning.
Stilling med saksnummer: 18/117

Kopi av vitnemål og attester tas med på evt. intervju. Vi ber om at søkere som har vitnemål og attester fra utenlandske institusjoner om å legge ved norske oversettelser.

Dersom søker selv ber om det, kan opplysninger om søker unntas offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Dette bør i så fall begrunnes, slik at Bergen kirkelige fellesråd kan vurdere meroffentlighet etter offentlighetsloven § 11. Dersom Bergen kirkelige fellesråd mener begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet slik at det gis mulighet for å trekke søknaden før endelig søkerliste fullføres.

For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt personalsjef Berit Bakke tlf.99604561, e-post: bb957@kirken.no , eller sjef menighetsavdelingen Tove Margrete Nordmark, tlf. 99642317, epost: tn527@kirken.no eller ved å gå inn på http://www.bergen.kirken.no
SØKNADSFRIST: 05.08.2018   Krav til kompetanse

  • Utdanning: Ledelse, økonomistyring og planlegging, videreutdanning

Stillingsnummer: 1209 - 2018 - 05 - 000338 (Oppgis ved kontakt med NAV)

Kilde Reg av arb.giver på nav.no

Arbeidssted Bergen (Hordaland)
Type stilling Fast stilling, Dagtid, Deltid (60%)
Antall stillinger 1
Lønn etter avtaleverket
Søknadsfrist 05.08.2018
Søknad sendes https://www.e-skjema.no/bkf
Søknaden merkes 18/117
Kontaktperson personalsjef Berit Bakke, tlf. 996 04 561 / e-post:bb957@kirken.no eller Sjef menighet, Tove Margrete Nordmark, tlf. 996 42 317, e-post: tn527@kirken.no

 

Arbeidsgiver Bergen kirkelige fellesråd
Kategori Kirker og trossamfunn
Arbeidssted Bergen
Publisert 2018-06-11
Søknadsfrist 2018-08-05
Stillingstype Fast
Antall stillinger 1
Sektor Offentlig
Søk på stillingen
Bergen kirkelige fellesråd

Bergen
Områder  
Vis alle områder
Sortér etter 

Ledige stillinger