Bergen kirkelige fellesråd har ledig en 100 % fast stilling som administrasjonsleder, med arbeidssted for tiden i Salhus menighet.
Salhus menighet vil bygge et fellesskap med mye hjertevarme i omsorg og kjærlighet. Vi vil være en raus menighet slik Jesus er raus i sin invitasjon til oss alle: «Bli i min kjærlighet», (Joh. 15:9), som også er Salhus menighet sin visjon for arbeidet.
Salhus menighet ligger lengst nord i Åsane bydel i Bergen og grenser til Åsane og Eidsvåg menigheter. Administrasjonsleder i Salhus menighet må være en tydelig leder, med stor grad av engasjement og evne til å motivere sine ansatte. Vår leder må kunne arbeide selvstendig, være ryddig, strukturert og ha gode samarbeidsevner. Stillingen er sammensatt av 65 % administrasjonsleder og
35 % som frivillighetskoordinator.
Bergen kirkelige fellesråd vil legge til rette for en helhetlig ledelse i menigheten med fokus på kort vei mellom strategi og operativ ledelse. Menighetens visjon- og strategidokument skal styre arbeidet.
Sokneprest og administrasjonsleder vil i fellesskap ha det daglige ansvaret for menighetens virksomhet, med seg har de en tverrfaglig stab med bred kompetanse på ulike fagområder.
For øvrig består staben i Salhus menighet av menighetspedagog, kantor, kirketjener, kapellan og mediamedarbeider.
Tilsettingen skjer i Bergen kirkelige fellesråd, med områdeleder for Åsane prosti, som nærmeste overordnet.
Hovedoppgaver:
Ønskede kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på bachelor/mastergradsnivå, fortrinnsvis innenfor fagområdene ledelse, økonomi eller administrasjon
- Søker med annen relevant utdanning/praksis kan vurderes
- Erfaring med ledelse og personalansvar
- God økonomiforståelse
- God vurderingsevne og evne til å utføre arbeidet på en selvstendig, effektiv og kvalitativ god måte
- Kjennskap til lover og forskrifter på personalområdet
- Kjennskap til offentlig saksbehandling
- Gode samarbeidsevner, med evnen til å bidra til et arbeidsmiljø som gjør hverandre gode
- God kjennskap til ulike dataverktøy
- Erfaring fra tilsvarende arbeid innenfor kirke og menighet
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Særskilte krav:
Søker må være medlem av Den norske kirke.
Søknad sendes via vårt digitale søknadssenter: https://www.e-skjema.no/bkf
Stilling med saksnummer: 19/65
Søknader som ikke kommer via vårt søknadssenter, kommer ikke i betraktning.
Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (www.ka.no) og Bergen kirkelige fellesråds Personal- og arbeidsreglement.
Bergen kirkelige fellesråd kan tilby:
Søknad sendes via vårt digitale søknadssenter: https://www.e-skjema.no/bkf
Søknader som ikke kommer via vårt søknadssenter, kommer ikke i betraktning.
Kopi av vitnemål og attester tas med på evt. intervju. Vi ber om søkere som har vitnemål og attester fra utenlandske utdanningsinstitusjoner, om å legge ved norske oversettelser.
Dersom søker selv ber om det, kan opplysninger om søker unntas offentlig søkerliste etter offentlighetsloven § 25. Dette bør i så fall begrunnes, slik at Bergen kirkelige fellesråd kan vurdere meroffentlighet etter offentlighetsloven § 11. Dersom Bergen kirkelige fellesråd mener begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet slik at det gis mulighet for å trekke søknaden før endelig søkerliste fullføres.
For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt områdeleder Ann Carina Raknes, tlf. 408 09 230,
e-post: ar277@kirken.no eller sjef for menighetsavdelingen Tove Margrete Nordmark, tlf. 996 42 317, e-post: tn527@kirken.no.
SØKNADSFRIST: 24.02.2019