Menighetskoordinator

Oppegård kommune ligger rett utenfor Oslo og er en del av den regionen som vokser mest i landet. Kommunen har i dag ca 27 000 innbyggere, ca 8500 av disse bor i Greverud sokn. Oppegård kommune slås sammen med Ski kommune 1.januar 2020, da slås også fellesrådene sammen til Nordre Follo kirkelige fellesråd. Det opprettholdes lokale staber i arbeidskirkene, deriblant i Greverud kirke der denne stillingen får arbeidsplass. Menighetskoordinatoren har kirkevergen som nærmeste overordnede. Greverud menighet er en svært aktiv menighet med et rikt og variert gudstjenesteliv, stort barne- og ungdomsarbeid, arbeid blant voksne og variert kirkemusikalsk arbeid. Svært mange frivillige er involvert i arbeidet og gis en stor og viktig plass i menighetsarbeidet.

50 % stilling. En utvidelse til 80 % kan vurderes ut fra interesse og kompetanse. 

Menighetsforvalter i Greverud menighet går fra 1. september ut i fødselspermisjon og vi trenger vikar fra samme tid.  I Greverud kirke har 8 personer sin arbeidsplass. Vi søker etter en person som trives med å arbeide i kirken og sammen med sokneprest ha ansvar for å lede arbeidet iht menighetsrådets planer og strategier.

Arbeidsoppgaver:

  • Menighetsrådets virksomhet

  • Legge til rette for menighetens planarbeid.
  • Forberede og sammen med sokneprest følge opp menighetsrådets møter og vedtak
  • Bidra til god informasjon om aktiviteter og virksomhet
  • Koordinere aktiviteter og følge opp frivillige sammen med staben for øvrig.
  • Betjene publikum og øvrige fellesoppgaver.
  • Økonomiforvaltning

  • Ha ansvar for oppfølging av menighetsrådets (inkl. underutvalgene) økonomi
  • Utarbeide budsjettforslag.
  • Kontere og attestere fakturaer
  • Følge opp offer og givertjenesten.
  • Utarbeide budsjettforslag.
  • Kontere og attestere fakturaer
  • Følge opp offer og givertjenesten.
  • Fra høsten 2019 vil det tilsettes en økonomisk rådgiver i fellesrådet.

  • Øvrige oppgaver
  • Ha ansvar for utleie av kirkens lokaler

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på høgskolenivå
  • Kunnskap/erfaring fra administrativt arbeid.
  • Kjennskap til Den norske kirkes organisering
  • Motivasjon og interesse for informasjonsarbeid.
  • Innsikt og erfaring i saksbehandling vil bli vektlagt.
  • Gode datakunnskaper

Personlige egenskaper:

  • Menighetsforvalter må være initiativrik, serviceorientert, systematisk og ha evne til å holde god orden og oversikt
  • Ha positivt engasjement og kunne inspirere andre.
  • Kunne arbeide selvstendig og sammen med stab/frivillige.
  • Vilje og evne til å videreutvikle eksisterende rutiner
  • Personlige egenskaper vil bli vektlagt.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtaleverket for kirkelig sektor
  • Selvstendige, utfordrende og meningsfylte oppgaver
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Pliktig medlemskap i KLP med 2 % trekk i brutto lønn
  • Annet:

  • Tiltredelse snarest mulig etter 10. september 2019. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes. Det vil bli utarbeidet stillingsbeskrivelse for stillingen.
Arbeidsgiver Oppegård kirkelige fellesråd
Kategori Kirker og trossamfunn
Arbeidssted Oppegård
Publisert 2019-08-19
Søknadsfrist 2019-09-06
Stillingstype Deltid
Antall stillinger 1
Sektor Offentlig
Søk på stillingen
Oppegård kirkelige fellesråd

Oppegård
Områder  
Vis alle områder
Sortér etter 

Ledige stillinger