Misjonsalliansen søker økonomisjef

Økonomisjef Misjonsalliansen

Ønsker du en viktig og spennende lederjobb der du kan utgjøre en stor forskjell for andre?

I forbindelse med at organisasjonen har definert en ny strategi med nye ambisjoner for de neste fem årene, skal det rekrutteres inn ny kompetanse og kapasitet på økonomifeltet. Vi søker derfor etter en utviklingsorientert og engasjert økonomisjef som får en nøkkelrolle i vår organisasjon. Stillingen er nyopprettet og rapporterer til generalsekretær. 

Misjonsalliansen er en kompleks internasjonal virksomhet. Vi er organisert som et konsern med flere datterselskaper. Et av våre datterselskap skal forvalte et fond. Du får blant annet et overordnet ansvar for økonomisk kontroll og oppfølging av våre landkontor og partnere. 

Vi ser etter en økonomisjef som evner å kombinere strategisk tenkning med stor gjennomføringskraft. Du motiveres av å bidra til en mest mulig effektiv økonomisk drift og forvaltning av våre verdier. 

Her ser du en oversikt over økonomiske nøkkeltall for 2018: 

Les gjerne om våre prosjekter i 2019. 

ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER:

  • Helhetlig og overordnet ansvar for økonomi og finans i konsernet
  • Operativt ansvar for budsjettprosess, prognosearbeid og regnskapsrapportering
  • Likviditetsstyring og kapitalforvaltning
  • Samarbeid og oppfølging av norsk revisor og revisorer i utlandet
  • Sikre at landkontorene har gode rutiner for økonomisk oppfølging av lokale partnere
  • Bidra til å styrke kompetansen på forebygging og avdekking av korrupsjon i utearbeidet
  • Bidra i strategiarbeid og konsernets kontinuerlige utvikling, samt analysere og synliggjøre forretningsmessige konsekvenser
  • Rådgivning overfor ledere og virksomhetsområdene
  • Utvikle og sikre høy kvalitet på internkontroll, rutiner og prosesser
  • Valutahåndtering 
  • Oppfølging og samarbeid med regnskapsbyrå og bank
  • Deltakelse i styremøter og presentere økonomisk styringsinformasjon
  • Personalansvar for ansatte i økonomiavdelingen

KVALIFIKASJONER:

  • Siviløkonom/MSc/MBA eller annen relevant høyere utdanning
  • + 5 års relevant arbeidserfaring 
  • Det vil være en fordel om du har erfaring fra ideelle organisasjoner
  • Ønskelig med erfaring/kunnskap om forvaltning av Norad-midler 
  • Samfunnsengasjement og interesse for humanitært arbeid
  • Erfaring med konsernregnskap og konsolidering
  • Solide Excel-kunnskaper
  • Opptatt av IT, teknologi og effektivisering
  • Gode språkferdigheter i norsk og engelsk, muntlig og skriftlig. Gjerne også spanskkunnskaper. 

PERSONLIGE EGENSKAPER: 

  • Er opptatt av resultater og kvalitet
  • Har god forretningsforståelse
  • Er strategisk og analytisk – og dermed flink til å se helheten
  • Er ordentlig og pålitelig
  • Har gode samarbeidsegenskaper

VI TILBYR:

  • En sentral lederjobb i en bistandsorganisasjon med lang tradisjon og vekstambisjoner
  • Selvstendige, utfordrende og viktige arbeidsoppgaver
  • Lønn og pensjonsordninger etter avtale 

Arbeidssted er ved vårt hovedkontor i Oslo sentrum. Noe reisevirksomhet må påregnes. 

Personen som ansettes må kunne arbeide aktivt for Misjonsalliansens kristne verdigrunnlag.


For mer informasjon, ta kontakt med vår rekrutteringspartner HAMNØY AS ved rådgiver Jan Tore Hamnøy, tlf. 411 02 200, eller researcher Kristine Valen, tlf. 926 94 052. 

Vis din interesse for stillingen ved å registrere din CV og søknad snarest. Attester og vitnemål vedlegges søknad. Alle henvendelser behandles konfidensielt – også overfor oppdragsgiver i innledende fase dersom det er ønskelig. 

 

Søknadsfrist: 17. januar 2020 – søknader behandles fortløpende.

Tiltredelse: Etter nærmere avtale