Kirkelig fellesråd i Bærum Kirkelig fellesråd er service- og forvaltningsorganet for Den norske kirkes 10 sokn i Bærum. Bærum har 120.000 innbyggere, og kirken ønsker å være en tjenende og åpen folkekirke som er til stede i medlemmenes liv - og en aktiv medspiller bl.a. i kommunens omsorgsarbeid, kulturvirksomhet og barne- og ungdomsarbeid. Kirketorget i Bærum tar imot henvendelser fra våre medlemmer om blant annet dåp, vigsler, bisettelser og begravelser på vegne av menighetene i Bærum.

Rådgiver HR/arkiv

Kirkelig fellesråd er service- og forvaltningsorganet for Den norske kirkes 10 sokn i Bærum. Bærum har 125.000 innbyggere, og kirken ønsker å være en tjenende og åpen folkekirke som er til stede i medlemmenes liv - og en aktiv medspiller bl.a. i kommunens omsorgsarbeid, kulturvirksomhet og barne- og ungdomsarbeid. Kirketorget i Bærum tar imot henvendelser fra våre medlemmer om blant annet dåp, vigsler, bisettelser og begravelser på vegne av menighetene i Bærum. Kirkelig fellesråd i Bærum har arbeidsgiveransvaret for ca 100 ansatte, i utadrettede og administrative stillinger.
Kirkelig fellesråd i Bærum søker en engasjert og dyktig medarbeider med HR kompetanse til en nyopprettet fast stilling innen HR/arkiv. Arbeidsoppgaver for stillingen vil være spennende og varierte, og tilpasses kompetansen til den som blir ansatt. 
 
Arbeidsoppgaver
  • Utarbeide og digitalisere rutiner, retningslinjer og verktøy innen personalområdet i samarbeid med HR -avdeling
  • Personalrutiner (arbeidsavtaler, utlysninger, arkivering m.m )
  • Arkivansvarlig i organisasjonen (opplæring, oppfølging av rutiner, arkiv personal m.m)
  • Ansvar for innføring og oppfølging av elektronisk arkiv (Public 360)
  • Bistå lønnsavdeling med enkelte oppgaver i perioder
  • Saksbehandling og andre administrative oppgaver etter avtale
Kvalifikasjoner
  • Relevant utdanning på høyskole-/universitetsnivå innen HR. Ved spesielt relevant arbeidserfaring kan kravet om høyere utdanning fravikes
  • Gode IKT kunnskaper (gjerne kjennskap til Public 360/digitalt arkiv)
  • Gjerne god kjennskap til HR-faget
  • Erfaring fra saksbehandling og administrative rutiner
  • Medlemskap i Den norske kirke
Personlige egenskaper
  • Omgjengelig, serviceinnstilt og endringsvillig
  • Effektiv og trives med mange gjøremål
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Systematisk og med god ordenssans
  • Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vektlegges
Vi tilbyr
  • Godt arbeidsfellesskap med motiverte kollegaer
  • Varierte arbeidsoppgaver
  • Den rette personen vil få gode påvirkningsmuligheter
  • Vi holder til i Brambanigården, sentralt i Sandvika
  • Fleksitidsordning
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale og pensjonsordning i KLP
  • Oppstart 1. juni, eller etter nærmere avtale.
Arbeidsgiver Kirkelig fellesråd i Bærum
Kategori Kirker og trossamfunn
Arbeidssted Sandvika
Publisert 2020-02-17
Søknadsfrist 2020-03-08
Stillingstype Fast
Antall stillinger 1
Sektor Offentlig
Søk på stillingen
Kirkelig fellesråd i Bærum
Postboks 484
1302 Sandvika
Områder  
Vis alle områder
Sortér etter 

Ledige stillinger