Kirker og trossamfunn
  • Karmøy kirkelig fellesråd
  • Administrasjonsleder – 100 % fast stilling

    Fast
    Søknadsfrist: 18.06.2025

    Åkra menighet

    Åkra kirke ligger i Karmøy kommune. Det er pr. i dag ca. 6500 medlemmer i menigheten. Det er stadig utbygging i området, noe som medfører et stigende folketall.  Menigheten har et aktivt kristent arbeid blant mennesker i alle aldersgrupper.

    Åkra menighets visjon er: «Samle til kristent fellesskap. Styrke troen på den treenige Gud. Sende ut vitner for å forkynne evangeliet om Jesus Kristus i ord og handling.»

    For mer info: www.aakra.karmoykirken.no

    Vi har stilling ledig som

    Administrasjonsleder – 100 % fast stilling

    Som administrasjonsleder vil du ha ansvar for å lede og organisere virksomheten. Det er et tett samarbeid mellom administrasjonsleder og sokneprest. Åkra menighet er en stor og levende menighet, med et stort kirkebygg med spennende muligheter, et yrende liv 7 dager i uken og en stor gjeng med ivrige, frivillige medarbeidere.

    Videre vil du være bindeledd mellom menighetsråd og fellesråd og rapporterer til kirkevergen. Du vil jobbe sammen med et team bestående av menighetspedagog, trosopplærer, diakonimedarbeider, sokneprest, kapellan og organist.

    Hovedoppgaver:

    • Lede menighetsarbeidet
    • Være daglig leder, saksbehandler og sekretær for menighetsrådet
    • Personalledelse
    • Økonomiansvar
    • Arbeide med rekruttering av frivillige medarbeidere og oppfølging av disse
    • Tilsyn med og utleige av kirkebygget i samarbeid med driftsutvalget
    • Koordinere arbeidet med kirkens komiteer og utvalg
    • Være godt orientert om, og i tett kontakt med bredden av menighetsarbeid

    Vi ønsker en person som:

    • har gode lederferdigheter
    • er motivert for å være med å utvikle Åkra menighet videre
    • stimulerer andre til deltakelse og har gode samarbeidsevner
    • kan jobbe selvstendig, ryddig og strukturert
    • har relevant utdannelse innen administrasjon/ledelse/økonomi
    • har kjennskap til økonomi- og budsjettarbeid
    • er medlem i Den norske kirke

    Personlig egnethet vil bli vektlagt. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse. Om den rette kandidaten ønsker redusert stilling, kan dette vurderes.

    Vi tilbyr:

    • Meningsfylte, varierte og spennende arbeidsoppgaver
    • Samarbeid med engasjerte medarbeidere – ansatte og frivillige
    • Lønn i henhold til HTA. God pensjonsordning i KLP

    Ved ansettelse må politiattest framlegges. Det må påregnes noe arbeid ettermiddag/kveld og helger. Den som ansettes må ha sertifikat og kunne disponere egen bil.

     

    For spørsmål om stillingen:

    Kontakt: kirkeverge Petter Losnegård ( mob. 92208999) eller ass. kirkeverge Eva Kvalevaag (mob. 95904341)

    Søknad sendes til: ebk@karmoykirken.no.
    Søknadsfrist:  18. juni 2025.
    Tiltredelse: etter nærmere avtale