
Sentrumskirken Bodø er en samarbeidsmenighet mellom Normisjon og NLM (Misjonssambandet). Den holder til på bedehuset Betania, som er eid av Normisjon og NLM. Menigheten består av 20-40 eldre mennesker. Annenhver søndag er det møte på formiddagstreff eller kveld. I tillegg har de en familiesamling i måneden og formiddagstreff annenhver torsdag.
Vi søker:
Forsamlingsleder i Sentrumskirken Bodø i 100% stilling
Alternativt kan stillingen deles på to, dersom det er noen som ønsker å dele stillingen og jobbe sammen som et team.
Vi ser etter deg som brenner for Jesus og har lyst til å starte nytt arbeid blant familier og unge voksne i Bodø. Du må ha gründeregenskaper og ha lyst til å starte nybrottsarbeid. De eldre i menigheten vil være «heiagjeng» og stå bak deg i bønn.
Hovedoppgaver:
- Få kontakt med familier/unge voksne og bygge relasjoner
- Starte nytt fellesskap som passer for denne målgruppa og utvikle dette
- Åndelig ansvar gjennom forkynnelse, sjelesorg og veiledning
- Formidle misjonsengasjement
- Videreutvikle visjoner og strategier for Sentrumkirken i samarbeid med styret
- Besøke naboforeninger ved anledning
Ønskede kvalifikasjoner:
- Bibelskole/høyskole
- Erfaring fra fellesskapsbyggende arbeid
- Erfaring i forkynnelse og veiledning
- Evne til å jobbe selvstendig
- Gode lederegenskaper og formidlingsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Søkere må identifisere seg med Normisjons teologiske ståsted og verdigrunnlag, slik dette er uttrykt i Normisjons verdidokument for ansatte. Lønn i henhold til Normisjons regulativ.
Spørsmål kan rettes til Normisjon Nordland i Bodø, tlf. 404 37 692. Vi ønsker gjerne dialog og en samtale med kandidater som vurderer dette.
Søknad med CV sendes på epost til: region.nordland@normisjon.no
Søknadsfrist: 25. august 2026
Tiltredelse: Så snart som mulig
