Norsk Luthersk Misjonssamband er en selvstendig misjonsorganisasjon med visjonen «Verden for Kristus». NLM har i dag omkring 130 utsendinger i cirka 15 land i Afrika, Asia og Sør-Amerika. I Norge er det et omfattende arbeid med cirka 2 500 foreninger og forsamlinger i sju regioner.
Som giverkonsulent i NLM får du muligheten til å jobbe med noen av Norges mest engasjerte givere og være med på å virkeliggjøre visjonen: Verden for Kristus. Du vil være en del av NLMs informasjonsavdeling og arbeide tett sammen med databaseansvarlig i NLM. Du vil primært arbeide med gaveregistrering, analyse, rapportering og utvikling av innsamlingsarbeidet. I stillingen vil du få muligheten til å utvikle oppfølgingen av NLMs givere.
Arbeidsoppgaver:
- Analysere informasjon i kundedatabasen og bruke dette for å utvikle og forbedre oppfølgingen av givere og abonnenter.
- Delta i NLMs innsamlingsarbeid og fundraising og bidra med analyse og innspill med tanke på gavekonvertering, giverreise og giverpleie
- Utvikle gaverapporter til bruk i informasjonsarbeid
- Serve enkeltgivere og fellesskap med gaveinformasjon
- Gaveregistrering
Vi ser etter deg som
- er serviceinnstilt ovenfor enkeltgivere og forsamlinger/fellesskap
- har god data- og systemforståelse
- ser muligheter i kundedatabasen, som kan analysere denne, skape gode giverreiser og segmentere og følge opp fra et fundraisingsperspektiv
- er serviceinnstilt og imøtekommende
- har kunnskap om eller ønsker å lære metoder og prinsipp innen fundraising
- kunnskap om ulike gavemetoder og plattformer for innsamling
- som evner å sette seg inn særtrekkene ved en grasrotorganisasjon som NLM
Vi forutsetter at søkere kan identifisere seg med NLM sitt formål og verdier i samsvar med ”Verdidokument – Grunnlagsdokument for ansettelse i Norsk Luthersk Misjonssamband”.
Spørsmål om stillingen kan rettes til Markeds- og innsamlingsleder Grete Haukelid: ghaukelid@nlm.no
Søknad, CV og referanser sendes:
Informasjonsleder Espen Ottosen: eottosen@nlm.no
Søknadsfrist: 1. februar
Tiltredelse: etter avtale.